SolarCity - Top Panouri Solare

5 lucruri pe care nu le știați despre energia solara, de la Elon Musk

Elon Musk, miliardar, cofondator și director executiv al Tesla Motors, PayPal și SpaceX, intră în industria solară

Elon Musk, miliardar, cofondator și director executiv al Tesla Motors, PayPal și SpaceX, intră în industria solară

Elon Mosk, unul dintre cei mai importanți antreprenori ai zilelor noastre, este “responsabil” pentru aducerea pe piață a unor companii inovative precum PayPal, SpaceX și Tesla Motors. Ceea ce ne atrage atenția asupra sa zilele acestea însă, este rolul său de președinte și pricipal acționar la SolarCity – o companie ce se ocupă cu energie solara, condusă de verii săi. SolarCity este companie publică din 2008, prețul unei acțiuni evoluând de la 8$ la peste 75$! Acest lucru înseamnă o investiție care a crescut de aproape 10 ori, în mai puțin de doi ani.

Deci – ce știe Elon Musk despre energia solară, iar noi nu?

1. Energia solară este o tehnologie inerent exponențială

Dacă este ceva ce Wall Street iubește, atunci cu siguranță este vorba despre creșterile spectaculoase. Iar acesta este și scopul pe care SolarCity l-a cultivat: compania are deja 80,000 de clienți și se așteaptă ca numărul acestora să crească la un milion în următorii patru ani. Aceasta înseamnă că, o dată la câteva luni, compania va trebui să-și dubleze dimensiunile. Gândiți-vă la asta câteva minute: 1 milion de clienți pe parcursul a patru ani înseamnă 250,000 de clienți noi anual, adică aproximativ 20,000 de clienți noi lunar!

Ray Kurzweil, părintele creșterii tehnologice exponențiale, este printre primii care arată ce creștere remarcabilă este posibilă cu ajutorul tehnologiei solare. Așa cum computerele beneficiază de pe urma abilității de a înghesui un număr din ce în ce mai mare de tranzistori într-un chip (conform Legii lui Moore), panourile solare beneficiază în același fel de abilitatea de a înghesui un număr tot mai mare de celule solare. Conform calculelor efectuate de Kurzweil, ne putem aștepta să devenim independenți din punct de vedere energetic în aproximativ 20 de ani.

2. Energia solară este un brand, nu o utilitate

Elon Musk se gândește la energia solară în același fel în care se gândește la mașinile electrice: sunt mai ușor de vândut dacă au în spate un nume ușor de recunoscut, cum e Tesla. Prin urmare, SolarCity pare a fi mai degrabă un brand adresat consumatorilor, decât o simplă utilitate. Îi putem găsi cu peste 30,000 de like-uri pe Facebook și review-uri pe Yelp, ca oricare alt brand (nu prea sună ca o utilitate dintre cele cu care ne-am obișnuit, nu?)

Poate că aceasta este de fapt principala inovație pe care SolarCity o aduce: transformă o afacere de utilități, îmbătrânită și neinteresantă, în cel mai nou trend în ceea ce privește energia electrică, primind sprijin de la companii precum Google.

Și, o dată ce clienții încep să privească o afacere ca pe un brand, devine mult mai ușor să câștigi și să menții o cotă de piață. SolarCity deține aproximativ 25% din piața Statelor Unite, dar acest lucru nu înseamnă că nu există și mulți competitori, precum Sungevity sau SunPower. Dar aceasta este doar o motivație în plus pentru SunCity să continue să inoveze și să aducă noi produse pe piață. 

3. Industria energiei solare este una dintre puținele care sunt profitabile de pe urma importurilor ieftine din China

Cele mai multe companii sunt speriate de China în zilele noastre, mulțumită abilității acesteia de a rivaliza la preț cu orice.  Proiecțiile cele mai sumbre ale companiilor conțin scenarii de coșmar legate de importurile ieftine din China sau forța de muncă ieftină.

Așa că Elon Musk a găsit o cale pentru ca amenințarea chinezească să lucreze în favoarea sa. Astfel, SolarCity nu doar vinde și instalează panouri solare, ci deține și contracte de leasing (clienții plătesc lunar pentru energia produsă de soare pe acoperișul lor, fără să fie nevoie să-și facă griji în privința panourilor instalate – la fel ca la sistemul clasic de leasing pentru mașini, plătești pentru utilizarea bunului).

Gândiți-vă la rolul jucat de costurile panourilor solare. Dacă doar ați produce, vinde și instala panouri, atunci chinezii ar putea oferi panouri mai ieftine, iar business-ul dvs. ar pierde bani. Pe de altă parte, dacă oferiți panourile gratuit clienților, în avans, tocmai ați întors modelul de afaceri cu susul în jos. Cu cât panourile sunt mai ieftine, cu atât va fi mai atractiv pentru clienți să considere energia solară ca alternativă, iar business-ul dvs. va deveni mai profitabil.  

4. Companiile de energie solară se pot folosi de puterea maselor

Probabil cea mai mare schimbare ce poate avea loc, pentru a propulsa cu adevărat industria solară este puterea maselor. Schimbarea de la combustibili fosili la energie regenerabilă necesită schimbări masive în preferințe, obiceiuri și atitudini, iar aici intervine puterea maselor.

Proiectele solare au început chiar să fie finanțate cu ajutorul maselor, prin crowdfunding, precum proiectul Mosaic din SUA.

5. Nu vom auzi despre “maximul solar” în următorii 5 miliarde de ani

Spre deosebire de utilitățile bazate pe combustibili fosili, SolarCity nu trebuie să-și facă griji pentru că va rămâne fără resurse. Nu vom auzi niciodată despre “maximul solar”, așa cum auzim despre “maximul petrolier” (momentul în care extracția de petrol va atinge maximul, după care va începe să intre în declin), deoarece Soarele este programat să “ardă” pentur încă 5 miliarde de ani. Atâta timp cât soarele strălucește, clienții pot utiliza panourile solare pentru a capta lumina solară și pentru a o transforma în electricitate. Orice exces de electricitate poate fi revândut, cu ajutorul rețelei, către alți consumatori. Iar acest lucru poate fi o activitate globală.

Poate de aceea energia solară are atâția adepți loiali în cercurile tehnologice. În cartea sa, Abundența (recomandată de personalități din mediul de afaceri, precum Richard Branson, Ray Kurzweil și Arianna Huffington), antreprenorul Peter Diamandis arată cât se poate de clar de ce soarele este un jucător atât de important în orice scenariu din viitor, legat de independența energetică. Diamandis afirmă că Africa are destulă energie solară pentru a furniza necesarul întregii lumi – de 40 de ori!

***

Poate că proiecțiile de creștere ale SolarCity sunt prea optimiste.  Poate că sumele economisite cu ajutorul energiei solare nu sunt atât de mari precum afirmă SolarCity. Poate că experimentăm o manie a panourilor solare, asemănătoare Maniei Lalelelor de acum câteva sute de ani. Poate într-o bună zi ne vom trezi cu toții și vom realiza că SolarCity, împreună cu toate cuvintele sale frumoase despre un nou tip de utilitate cu scheme de finanțare pompoase este noul Enron. Toate sunt puncte valide.

Dar totuși – chiar ați fi dispuși să pariați împotriva cuiva precum Elon Musk?

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Dupa completarea urmatorului formular veti fi contactat de catre partenerii nostri din Judetul Dvs pentru ofertele personalizate.

Judet

Instalare pentru

Sistem panouri dorit

Cati locuitori

Date personale



Doresc 3 oferte si pentru incalzire electrica

Introducerea datelor nu va obliga cu nimic, datele Dvs sunt in siguranta.

×