C-MAX featured

Mașina solară strălucește în expozițiile auto din lume

Ford Motor, în colaborare cu Georgia Tech, au lansat un nou model de mașină la începutul acestei luni la Expoziția Internațională de Electronice pentru Consumatori (International Consumer Electronic Show) 2014. Mașina își continuă turul expozițional săptămâna aceasta la Salonul Internațional Auto Nord American din Detroit.

Cum funcționează mașina solară

Conceptul auto C-MAX Solar Energy este primul vehicul de acest gen, având potențialul să elibereze șoferii de dependența față de rețaua electrică la mașinile hibrid. În loc să reîncarce bateria de la priză, C-MAX Solar Energy Concept preia energia de la soare, parcând sub un concentrator special. Acesta acționează ca o lupă, direcționând razele intensificate de la soare către acoperișul mașinii parcate dedesubt.

Rezultatul este o mașină care face ca echivalentul unei zile de lumină solară să livreze aceeași performanță ca un Ford C-MAX Energy hibrid convențional, ce se încarcă la priză.

Ford nu a vrut doar să construiască o mașină electrică, ci un hibrid care să utilizeze electricitate verde. Doar adăugarea unor celule fotovoltaice pe mașină nu este de ajuns, așa că ne-au solicitat ajutorul pentru concentratorul solar. – Bert Brasm, profesor la Școala de Inginerie Mecanică George W. Woodruffa Institutului de Tehnologie din Atlanta.

C-Max Solar Energy Concept

Un model al concentratorului, deasupra mașinii C-MAX Solar Energy Concept, la International CES 2014 in Las Vegas.
Credit: Ford, Bert Bras.

Ford și SunPower au dezvoltat împreună acoperișul bazat pe panouri solare. Din cauza perioadei de timp necesare pentru ca panourile convenționale să absoarbă destulă energie pentru a încărca total vehiculul, Ford a apelat la profesorul Bras (Georgia Tech) pentru a găsi modalități de a amplifica lumina solară.

Laboratorul profesorului a ajutat la dezvoltarea unui concentrator solar care utilizează lentile asemănătoare celor folosite de farurile de pe mare pentru a amplifica o lumină mică. Lentilele speciale Fresnel direcționează lumina solară pe acoperișul vehiculului, acționând ca o lupă. Canelurile din sticla subțire reflectă lumina în jos către mașină, amplificând impactul razelor solare de opt ori!

Sistemul de captare a energiei solare

Sistemul, în curs de brevetare, urmărește soarele în mișcarea sa de la est la vest, atrăgând destulă energie de la acesta, încât să echivaleze cu o încărcare de 8 kWh. Mașina are calitatea de autoparcare, mutând automat mașina astfel încât razele solare să rămână concentrate asupra panourilor de pe acoperiș.

Acest sistem de încărcare este de ajuns pentru mașina-concept, însă mai e multă muncă rămasă până când vom vedea conceptul pe străzi.

Mai e multă muncă rămasă, dar principiul de bază rămâne: da, poți încărca o mașină cu 8 kWh pe zi utilizând doar lumina solară! Următorul pas va fi să o testăm în situații practice. – a adăugat Bras.

Reducerea emisiilor de gaze

Utilizând energie regenerabilă, Ford estimează că C-MAX Solar Energy Concept va reduce anual emisiile de gaze ale unui posesor tipic de mașină cu până la patru tone metrice. Date interne ale Ford sugerează că soarele ar putea furniza energie pentru aproximativ 75% din toate călătoriile efectuate în mașini soare hibride. Acest lucru ar putea fi important mai ales pentru locurile în care rețeaua electrică este sub-dezvoltată sau scumpă.

Ne plac conceptele care forțează limitele cunoașterii actuale, la fel ca și celor de la Ford. Ne dorim să creștem sustenabilitatea și să scăpăm de dependența de rețeaua elecrică. – spune Bras

Sursă articol: Opli

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Dupa completarea urmatorului formular veti fi contactat de catre partenerii nostri din Judetul Dvs pentru ofertele personalizate.

Judet

Instalare pentru

Sistem panouri dorit

Cati locuitori

Date personale



Doresc 3 oferte si pentru incalzire electrica

Introducerea datelor nu va obliga cu nimic, datele Dvs sunt in siguranta.

×